برنامه طبیعت گردی زشک- بوژان

به نام حق

در ابتدای پاییز تصمیم گرفتیم برای یک برنامه کوهنوردی دو روزه نسبتاً مناسب به اتفاق اخوی که یکبار این مسیر را از جهت مخالف آمده بود پیمایش کنیم. هدف ما در این برنامه صعود به قله شیر باد از مسیر زشک و سپس حرکت به سمت دره بوژآن و روستای بوژان بود و برگشت به سمت مشهد از بوژان با ماشین. حرکت جمعه عصر اول مهر بود و پس از توافق با یک راننده برای رساندن ما به انتهای زشک پیمایش شود شد. حدود ساعت ۱۵ عصر جمعه

دره زشک از مسیر شیرباد
دره چشمه نهل از فراز مشیر صعود به شیرباد

پس از طی حدود ۲٫۵ ساعت به جانپناه رسیدیم ور در ان مستقر شده و آماده فردا شدیم. از نکات جال در جانپناه وجود یک موش در جانپناه بود که علاوه بر خوردن تخمه های ما باعث خواب ناراحت ما هم شده بود. این موش متاسفانه کف جانپناه را در بعضی جاها کنده بود

جانپناه شیرباد
جانپناه در حال صرف صبحانه

صبح بعد از اقامه نماز و پس از طی حدود ۲ ساعت به قله شیر باد رسیدیدم. در مسیر قله گاهاً باد بسیار شدید و آزاد دهنده می شد اما هوا سرد نبود

حرکت از جانپناه به سمت قله
قله شیرباد در دوردست

در نهایت حدو ۸صبح شنبه ۲ مهر قله شیرباد را صعود کردیم

قله شیرباد

مسیر بوژان دقیقاً از پای قله آغاز می شود و تقریباً سمت مخالف زشک است. ابتدای مسیر شیب تندی است، سپس شیب اندکی ملایم می شود

مسیر بوژان از شیرباد، ابتدای مسیر

در نهایت با یک شیب تند برای ورودبه ابتدای دره که همان چشمه شکرآب و درختان گردو بود مواجه شدیم

چشمه شکراب و درختان گردو

پس از استراحت و اقمه نماز ظهر در چشمه شکرآب مسیر طاقت فرسا تا روستا را ادامه دادیم که حدود ۱:۴۰ دقیقه زمان برد. در نزدیکی چشمه شکرآب کفش من از کنارهبه طور کامل پاره شد ولی خوشبختانه یکی از افراد محلی با نام آقای علیرضا علاوه بر پذیرایی از ما در محل چشمه، کفش را تعمیر کرد تا بتوانم به روستا برسم

آقای علیرضا که کفش مرا تعمیر کرد

در نهایت پس از پیمایشی طولانی در مسیر دره حدود ساعت ۱۵ به مرکز روستای بوژان رسیدیم